Content is loading

Sampo Pankki -konsernin osavuosikatsaus tammi-kesäkuu 2012

Toimitusjohtaja Ilkka Hallavo: Tulos ja korkokate paranivat selvästi.

”Sampo Pankki -konserni pystyi parantamaan tulostaan selvästi alkuvuonna, vaikka Euroopan talous oli hyvin voimakkaassa turbulenssissa ja rahoitusmarkkinoiden epävarmuus suurta. Pankin voitto ennen veroja oli 76 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua 60 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.  Kun vielä pankin korkokate parani 15 prosenttia ja kustannukset vähenivät 10 prosenttia, voi tähän saavutukseen olla tyytyväinen.

Uudistimme alkuvuonna merkittävästi pankin toimintatapaa ja organisaatiorakennetta vastaamaan markkinoiden haasteita, joita matala korkotaso, vaisu talouskasvu, kallistunut jälleenrahoitus, alan sääntelymuutokset ja asiakaskäyttäytymisen muutos internet-ja mobiiliaikaan asettavat pankeille. Näiden toimien avulla haluamme varmistaa, että olemme vahva, luotettava ja tehokas pankki myös tulevaisuudessa. Sampo Pankin vakavaraisuus, 14,7%, on korkeaa luokkaa ja merkittävästi yli viranomaisten asettaman vaatimuksen.

Toimintatavan uudistus on edennyt suunnitelmien mukaisesti. Keskeinen osa pankin uudistusta on se, että valjastamme kaikki käytettävissä olevat kanavat (konttorit, finanssikeskukset, yksityispankin yksiköt, puhelinpalvelut ja sähköiset kanavat) yhtenä kokonaisuutena asiakkaan palveluun. Siten vahvistamme asiakaskeskeisyyttä ja voimme palvella asiakasta hänen toiveiden ja tarpeidensa mukaan.

Henkilöasiakasliiketoiminnassa verkko- ja mobiilipankkipalveluiden kysyntä jatkoi voimakasta kasvuaan. Yli 840 000 mobiili- ja tabletpankkiasiakkaallaan Danske Bank on edelläkävijä moderneissa pankkipalveluissa Pohjoismaissa. Kesäkuussa toimme Suomessa Mobiilipankin myös Nokian Lumia-puhelimiin ja muihin Windows-puhelimiin. Uskomme vahvasti sähköisten palveluiden yleistymiseen, ja siksi verkko- ja mobiilipankkitoiminnallisuuden kehittäminen on yksi tärkeimmistä kehitysalueistamme."

Tutustu Sampo Pankin osavuosikatsaukseen kokonaisuudessaan