Content is loading

Risto Tornivaarasta Danske Bank Oyj:n uusi toimitusjohtaja

Risto Tornivaara, 54, on nimitetty Danske Bank Oy:n toimitusjohtajaksi 1.9. 2013 alkaen. Tornivaara seuraa tehtävässä Johanna Lammista, joka on nimitetty Gasum Oy:n varatoimitusjohtajaksi.

Tornivaara toimii tällä hetkellä johtajana Danske Bank -konsernin Yritysasiakkaat –liiketoimintayksikössä, jossa hän vastaa rahoitusyhtiöiden tuotteista sekä Cash Management- ja Trade Finance -tuotteiden myynnistä yritysasiakkaille kaikissa maissa. Toimitusjohtajuuden ohella hän jatkaa Yritysasiakkaat -liiketoimintayksikön johtoryhmässä.

Uudella toimitusjohtajalla on erittäin pitkä ja laaja kokemus rahoitusalalta vuodesta 1985 lähtien ja hän on työskennellyt useissa johtavissa tehtävissä Sampo Pankissa, Postipankissa ja Handelsbankenissa. Sampo Pankin varatoimitusjohtajana Tornivaara toimi vuosina 2008-2012 oltuaan sitä ennen Handelsbankenin Baltian liiketoimintajohtajana. Postipankin raha- ja valuuttamarkkinatoimintoja hän johti 1995-1999 ja Danske Bankissa vuosina 1999-2000.

Tornivaaran mukaan lähivuodet ovat pankeille erittäin haastavaa aikaa. Danske Bankin strategiana on kasvun sijaan huolehtia kannattavuudesta.

- Taantuman pitkittyminen, uudet sääntelytoimet, pankkivero ja alhainen korko lisäävät paineita parantaa kannattavuutta. Samaan aikaan meidän pitää myös itse uudistua, parantaa asiakaspalvelua ja kehittää uusia verkko- ja mobiilipalveluja, joita asiakkaita toivovat kaiken aikaa lisää, Tornivaara linjaa tulevia tavoitteitaan.

Lisätietoja:
Timo J. Anttila, viestintäjohtaja, Danske Bank, puh. 010 546 8002, 0400 508 540