Content is loading
Gå till huvudinnehåll

Danske Bank rankad nummer ett inom cash management

Danske Bank i Sverige har fått höga betyg av cash managers, treasurers och chief financial officers och klättrar från andra till första plats i TNS Sifo Prosperas senaste ranking av svenska cash management-leverantörer.

TNS Sifo Prosperas årliga ranking bygger på intervjuer med totalt 82 cash managers, treasurers och chief financial officers på Sveriges största bolag. Dessa har fått betygsätta 10 banker efter bland annat personlig kontakt, daglig support, tekniska lösningar, liquidity management, skräddarsydda lösningar och strategisk dialog. Danske Bank avancerar inom de flesta delområden och placerar sig totalt på första plats.

– Vi är oerhört stolta och tacksamma över denna placering. Det är en bekräftelse på att vår satsning för att bättre förstå våra kunders utmaningar har gett effekt och uppskattas. Vi kommer fortsätta att vidareutveckla vårt erbjudande inom cash management och transaction banking med fokus på att stärka våra kunders konkurrenskraft. Bland annat genom att vidareutveckla vår tekniska plattform, men också genom att  tydligare visa värdet av våra lösningar i form av kontroll, effektivitet och kostnadsbesparingar. Med detta har vi fått bästa tänkbara utgångsläge för vår fortsatta resa mot att bli den föredragna cash management-leverantören i Sverige, säger Johan Wennerberg, chef för Cash Management på Danske Bank i Sverige.

Overall Performance Cash Management 2015 Sweden

Ranking 20152014
12Danske Bank
21SEB
32Handelsbanken
44Nordea
55Swedbank

Källa: TNS Sifo Prospera, Cash Management 2015 Sweden

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Wennerberg
Chef Cash Management
johan.wennerberg@danskebank.se

Bernd Schmitz
Presschef
bernd.schmitz@danskebank.se

Danske Bank i Sverige är en fullservicebank med ett brett utbud av produkter och tjänster inom sparande och placeringar, pension och försäkring, finansiering och betalningar samt riskhantering. Banken ingår i Danske Bank Group, ett börsnoterat aktiebolag på Köpenhamnsbörsen och en av Nordens största finanskoncerner med över 400 kontor i 15 länder. Danske Bank i Sverige har ett 50-tal bankkontor och sex regionala Finanscenter och etablerades i Sverige 1997 i samband med förvärvet av Östgöta Enskilda Bank.