Content is loading
Gå till huvudinnehåll

Danske Bank och Wrebit i samarbete om automatiserad bokföring

Danske Bank har ingått i ett samarbete med bokföringsappen Wrebit. Genom AI och Machine Learning kommer Danske Banks företagskunder kunna bokföra banktransaktioner automatiskt, både i mobilen och på surfplattan. Tjänsten blir tillgänglig för bankens kunder innan sommaren.

I takt med den ökade digitaliseringen ökar också kundernas behov av smidiga digitala tjänster. Danske Bank har sedan tidigare helt digitala lösningar för ansökan om lånelöfte samt mötesbokning på webben där både befintliga och blivande kunder på ett enkelt sätt kan boka ett digitalt rådgivningsmöte med någon av bankens privatrådgivare.

Nu tar Danske Bank nästa steg med Wrebit som förenklar företagskundernas administration och samlar fakturering, bokföring och momsrapportering till en app.

– Vi strävar alltid efter att erbjuda våra kunder de bästa digitala tjänsterna. I grund och botten handlar det om att vi frigör viktig tid för våra kunder så att de kan ägna mer tid åt sin kärnverksamhet,  säger Anders Gullesjö, Affärsområdeschef, Retail Bakning på Danske Bank Sverige.

– Det här samarbetet är ännu ett bevis på att stora företag i Norden verkligen tror på att digitalisering av bokföring underlättar livet för tusentals egenföretagare. Vi är oerhört glada att kunna presentera detta samarbete med Danske Bank. Det känns helt rätt och för oss är det ett steg i riktningen mot att bli Nordens största fakturerings- och bokföringsapp, säger David Wengbrand, VD och grundare på Wrebit.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Gullesjö, Affärsområdeschef Retail Banking, Danske Bank Sverige
0733-67 98 90, anders.gullesjo@danskebank.se