Content is loading
Gå till huvudinnehåll

Var tredje av nordens främsta impact tech bolag finner vägen till Danske Banks The Hub

Norrsken Foundation presenterade nyligen en lista över de 100 impact-bolag som är bäst i Norden på att göra skillnad och var tredje bolag ligger redan på Danske Banks plattform TheHub.

Nyligen aviserade Norrsken Foundation sin satsning att synliggöra och hylla impact-entreprenörer genom att skapa en lista över de 100 startups i Norden som är bäst på att göra skillnad. Hela 33 bolag som finns på listan ligger på Danske Banks startup-plattform The Hub. Det visar att Danske Banks satsning på impact tech bolag är relevant och bidrar till att fler bolag kan finna viktig kompetens, nätverk och finansiering för att växa. Dessutom är 11 av bolagen verksamma inom ”Healthcare” – ett område där det finns betalningskraft och efterfrågan.

- Norrsken gör ett fantastiskt jobb och jag delar deras uppfattning om att de företag som vill göra världen till en bättre plats är morgondagens tillväxtbolag, säger Berit Behring och fortsätter;

- Det är också intressant att många av de bolag som återfinns på Norrskens Foundations lista är verksamma inom Healthcare. Det är ett område som kommer att revolutioneras av smart ny teknologi och dessutom betyda att kvinnligt företagande får ett välbehövligt uppsving eftersom många kompetenta kvinnor är verksamma inom området. Jag skulle inte bli förvånad om vår nästa svenska Unicorn är ett företag inom hälsosektorn grundat av en kvinna, avslutar Berit Behring, vd Danske Bank Sverige.

Danske Bank lanserade The Hub för tre år sedan i syfte att göra det lättare för startups att utvecklas till framgångsrika tillväxtbolag och på kort tid har plattformen blivit en av de största i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Berit Behring, vd, Danske Bank Sverige
070-522 04 06, berit.behring@danskebank.se