Content is loading
Gå till huvudinnehåll

Danske Direkt prisas av Privata Affärer

Stockholm den 24 november 2009.

Danske Bank prisas för den nya tjänsten Danske Direkt av Privata affärer som tilldelar banken utmärkelsen ”Årets Bankkoncept”. Med hjälp av modern teknik erbjuder vi nu kvalificerad rådgivning både på bankkontor och på internet.

Motiveringen för utmärkelsen lyder: Medan många håller igen så lanserar banken ett komplett webbpaket med fullbankssortiment – dessutom gratis.

Bankkundernas beteende förändras. Idag görs mindre än 5 procent av alla transaktioner på kontoren. Vi har därför bestämt att vi ska möta kunderna på tider och platser som passar dem. Vi har svarat upp mot kraven att möta kunderna i olika kanaler när vi introducerat Danske Direkt som erbjuder kvalificerad rådgivning tillsammans med ett kontopaket utan avgifter.

- Att Danske Direkt får den här utmärkelsen är naturligtvis väldigt glädjande. Det är ett kvitto på att Danske Banks satsningar på att föra bankverksamheten in i framtiden och lyssna på kundernas behov uppskattas. Samtidigt ser vi tydligt att kontorsrörelsen också har en viktig roll för kunder med behov av kvalificerad rådgivning, säger Leif Norburg VD för Danske Bank Sverige.

Danske Direkt är en helhetslösning för kvalificerad ekonomisk rådgivning via Internet och telefon utan avgifter. I Danske Direkt ingår också Internetdepå, kredit- och bankkort och ett verktyg för planering av budget och privatekonomi kallat ”Money plan”.