Content is loading
Gå till huvudinnehåll

Framtidens Open Banking –Danske Bank och Minna Technologies förlänger sitt samarbete

Danske Bank och Minna Technologies tar nu sitt partnerskap till nästa nivå och förlänger samarbetet med ytterligare 3 år. Förlängningen grundar sig i den mycket positiva respons som tjänsten fått av Danske Banks kunder samt möjligheten att förädla samarbetet ytterligare.

Samarbetet mellan Danske Bank och Minna Technologies inleddes 2018 och syftar till att ge bankens kunder en lättåtkomlig överblick av sina återkommande utgifter rimmar väl med bankens strategi att stärka kundernas kontroll över sin privatekonomi så att den blir långsiktigt hållbar.

- Vi är både glada och stolta över att se en kraftig ökning av antalet kunder som använder tjänsten samtidigt som vi noterar att de 40 000 av våra kunder som använder tjänsten är oerhört nöjda. När vi nu förlänger samarbetet med Minna Technologies får vi möjlighet att kunna utveckla och erbjuda ännu bättre lösningar som underlättar i våra kunders vardag, säger Stefan Granlund, Head of Growth & Impact Danske Bank Sverige.

- En stor del i att ingå ett samarbete handlar om att utvecklas tillsammans, något som är påtagligt i vårt samarbete med Danske Bank. Genom såväl gynnsamma tider som svåra har båda parter alltid stöttat varandra, och vi är mycket glada för att under de kommande 3 åren kunna skapa ytterligare värde tillsammans, säger Joakim Sjöblom, CEO Minna Technologies.

Integrationen mellan Danske Bank och Minna Technologies bygger på en prisad open banking-lösning som är den första i sitt slag för banken. Nästa steg inom ramen för samarbetet är att under 2021 expandera till fler nordiska marknader, samt vidareutveckla funktionaliteten i tjänsten.

- Det är väldigt roligt att vårt arbete med open banking uppmärksammats och prisbelönats vilket bland annat är en följd av det här samarbetet. Nu ser vi fram emot ett nytt spännande år då vi satsar på att lansera tjänsten på de övriga nordiska marknaderna - det blir ett kul och intensivt arbete, säger Stefan Granlund.

- Det har varit ett privilegium och möjlighet för oss som Fintech-bolag att arbeta tillsammans med en ledande nordisk bank som Danske Bank. Genom effektivt samarbete och lika delar entusiasm för partnerskapet har vi kunnat se värdet av vårt arbete. Jag är mycket förväntansfull över de kommande 3 åren och dess möjligheter där Danske Bank och Minna gemensamt skapar framtiden för banking, säger Tiago Rodrigues, Strategic Account Manager Minna Technologies.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Granlund, Head of Growth & Impact, Danske Bank Sverige stefan.granlund@danskebank.se

Anna Sundblad, presschef, Danske Bank Sverige 070-644 0140, anna.sundblad@danskebank.se

Danske Bank Sverige är en fullservicebank med ett brett utbud av produkter och tjänster inom sparande och placeringar, pension och försäkring, finansiering och betalningar samt riskhantering. Banken ingår i Danske Bank Group, ett börsnoterat aktiebolag på Köpenhamnsbörsen och en av Nordens största finanskoncerner med 225 kontor i 13 länder. Danske Bank i Sverige har ett 25-tal bankkontor och fyra regionala Finanscenter och etablerades i Sverige 1997 i samband med förvärvet av Östgöta Enskilda Bank. För mer information besök www.danskebank.se, www.twitter.com/danskebankse, www.facebook.com/danskebanksverige