Content is loading
Gå till huvudinnehåll

Liza Nyberg blir ny VD för SkandiaMäklarna 2010

Stockholm den 10 september 2009.

Efter årsskiftet tillträder Liza Nyberg som VD för SkandiaMäklarna Holding AB och hon kommer att ingå i styrelsen för bolaget.

Liza Nyberg kommer närmast från Emric AB där hon varit VD sedan 2007.  Emric är ett företag som erbjuder banker och kreditgivare verksamhetskunnande och kraftfulla systemstöd för de olika stegen i kreditprocessen. Tidigare var Liza anställd i Danske Bank som VD för Bokredit AB, ansvarig för Danske Bolån och ansvarig för finansieringsprodukter.

"Det känns mycket stimulerande att bli VD för SkandiaMäklarna, säger Liza Nyberg i en kommentar. SkandiaMäklarna är en av de största fastighetsmäklarkedjorna med potential att växa ordentligt i Sverige. Att leda SkandiaMäklarna med ca 70 kontor och närmare 400 franchisetagare och medarbetare ser jag verkligen fram emot, säger Liza."

SkandiaMäklarnas nuvarande VD Björn Edstrand går i pension efter årsskiftet. Björn har varit VD i SkandiaMäklarna sedan 1992 och under hans ledning har verksamheten utvecklats till en fullskalig franchisekedja över hela landet som omsätter ca 400 miljoner kronor.

"Vi glädjer oss över att rekrytera Liza Nyberg till VD. Hon är en starkt drivande person med vision och ledarförmåga. Liza kan boendeaffären och Danske Bank mycket väl. Efter Björns starka insats för uppbyggnaden av SkandiaMäklarna är Liza rätt person att ta franchisekedjan vidare, säger Leif Norburg i en kommentar."