Content is loading
Gå till huvudinnehåll

Danske Bank nu på iPad

Nu finns bankens nya app för iPad att ladda ner gratis från App Store. Vi har med hjälp av våra kunder tagit fram ett modernt gränssnitt specifikt anpassat för att sköta privatekonomin via en iPad. Redan nu har appen tagit förstaplatsen som den mest nedladdade ”finans-appen” i App Store.

Banken bjöd in kunder att delta i utvecklingen av den nya appen via bankens Facebook-sida. Där fick de presentera egna idéer, funktioner och önskemål som sedan rankades av andra användare. De idéer och förslag med högst ranking har hamnat på bankens att göra-lista för utveckling och förverkligande.

- Kundernas medverkan har betytt mycket och varit ett självklart moment i utvecklingen. Det är första gången vi provat detta och vi har en bra dialog med våra kunder via bankens Facebook-sida. Kunderna fick exempelvis bestämma namnet på den nya appen, säger Daniel Wahlström, Head of channels på Danske Bank.

Danske Bank lanserade i våras en mobilbank för iPhone och android-telefoner som fick ett mycket positivt mottagande. Kort efter lansering prisades appen av tidningarna Mobil och Finansliv. Nu har turen alltså kommit till en app för iPad.

- Vi har tänkt helt nytt när vi utvecklat den nya appen för iPad. Användaren har helat tiden varit i fokus i vårt arbete. Nu skulle jag vilja säga att Danske Bank ligger i framkant inom ”mobil banking” bland bankerna i Sverige, säger Daniel Wahlström.

Appen är försedd med de vanligaste funktionerna för att du ska kunna sköta din privatekonomi.

På Danske Banks sida på Facebook kan du läsa användarkommentarerna från kunder som redan laddat ner den nya appen.