Den Danske Bank åbner kontor i Polen

Warszawa bliver hjemsted for nyt repræsentationskontor.

Den Danske Bank har besluttet at åbne et repræsentationskontor i Warszawa, og dermed tager banken for første gang skridt til at etablere sig i Østeuropa. Det er den stadigt stigende samhandel mellem Polen og de nordiske lande, der har fået Den Danske Bank til at vælge den polske hovedstad som hjemsted for sit repræsentationskontor. Polen hører nu til blandt Nordens vigtigste samhandelspartnere.

Det er først og fremmest de mange nordiske virksomheder, der opererer på det polske marked, repræsentationskontoret i Warszawa vil tilbyde assistance. Kontoret skal overvåge udviklingen på det polske marked og vil samtidig være de nordiske virksomheder behjælpeligt med bl.a. at skabe det finansielle grundlag for samhandelen.

Banken har udnævnt Lars Møller-Christensen, 39 år, til Chief Representative og leder af repræsentationskontoret. Lars Møller-Christensen har de sidste syv år været Den Danske Banks landeansvarlige for flere østeuropæiske lande, herunder Polen. Kontoret forventes herudover besat med tre lokale medarbejdere.

Den Danske Bank forventer at kunne åbne sit repræsentationskontor i Warszawa inden udgangen af 1997.