Den Danske Bank åbner i dag filialen i Oslo

Banken satser på større erhvervskunder på det norske marked.

I dag, mandag den 26. maj 1997, markerer Den Danske Bank åbningen af sin filial i Oslo. Det sker ved en reception på Museet for Samtidskunst i den norske hovedstad.

Oslo-filialen vil hovedsagelig rådgive og betjene store og mellemstore, norske erhvervskunder, og tilbyder dem Den Danske Banks fulde produktsortiment. Herudover vil filialen kunne tilbyde alle finansielle handelsprodukter fra eget finansbord.

Siden åbningen af et repræsentationskontor Norge i 1995 har Den Danske Bank haft en meget positiv udvikling i sit engagement med norske erhvervskunder.

Den Danske Banks filial i Oslo har 20 ansatte, fortrinsvis lokale bankfolk. Filialen bliver ledet af 51-årige Johnny Johnsen, som er uddannet civiløkonom. Han kom til Den Danske Bank i slutningen af sidste år. Forinden havde han haft ansættelse i Andresens Bank/Christiania Bank og Kreditkasse, i entreprenør- og ejendomsudviklingsselskabet Bøhler Gruppen samt i Nordlandsbanken.

Med filialen i Oslo har Den Danske Bank taget endnu et skridt mod at styrke sin position i Norden. I forvejen ejer Den Danske Bank en svensk datterbank, Östgöta Enskilda Bank, og har filialer i Helsinki og Stockholm med kontorer i Malmø og Gøteborg.