Den Danske Bank holder åbent 18 timer i døgnet

Pressemeddelelse
Privatkunder kan nu ordne bankforretninger via telefonen kl. 6-24 alle ugens syv dage.

Som den første bank i Danmark giver Den Danske Bank kunderne mulighed for at ringe fra kl. 6 om morgenen til midnat for at ordne bankforretninger. Dermed kan de komme i kontakt med banken 18 timer i døgnet alle ugens syv dage i 360 dage om året.

"Vi skal være til at få fat i, når vores kunder har brug for det og tid til det. Vi har konstateret, at der er behov for et supplement til filialernes traditionelle åbningstider, og det behov vil vi gerne opfylde. Det gør kontakten mellem os og vores kunder mere fleksibel", siger bankdirektør Søren Møller Nielsen, Den Danske Bank.

Den udvidede åbningstid kræver ikke nogen speciel aftale med banken. Enhver af bankens 1,6 mio. kunder kan ringe på det sædvanlige telefonnummer til deres afdeling og få fat i bankens medarbejdere. På den måde kan kunderne via telefonen blive betjent inden for stort set alt vedrørende den daglige økonomi. Ekspeditionerne kan spænde fra oplysninger om posteringer og indestående på konti over tilbud på mindre kreditter til bestilling af rejsevaluta og forsikringer.

Telefonen bliver allerede i dag brugt af mange kunder i forbindelse med hurtig ekspedition af de almindelige bankforretninger. Banken venter, at den udvidede åbningstid vil få endnu flere til at benytte telefonen. Søren Møller Nielsen understreger, at der er tale om en reel udvidelse af åbningstiden. Kunderne er naturligvis fortsat velkommen i bankens filialer, hvis de foretrækker at stå ansigt til ansigt med en medarbejder. Den traditionelle åbningstid i filialerne fastholdes samtidig med, at banken via telefonen bliver mere tilgængelig.