Køb og salg af udenlandske aktier på Internettet

Den 10. juni 1999

Nu bliver det muligt at købe og sælge udenlandske aktier via Danske NetBank. Den Danske Bank bliver fra torsdag den 10. juni den første bank i Danmark, som tilbyder sine kunder denne mulighed.

Siden Danske NetBank åbnede sidste sommer, har Den Danske Bank oplevet en stadigt stigende interesse for også at kunne handle udenlandske aktier over Internettet. Derfor gør banken det nu muligt at følge kursudviklingen og at handle et udvalg af aktier i store udenlandske selskaber. På hverdage i tidsrummet kl. 9.45-17.00 kan man strakshandle aktier i selskaber som Microsoft, Volkswagen, Nokia, Volvo og Nestlé for at nævne nogle få.

Når man vil handle udenlandske aktier via Danske NetBank, betaler man en reduceret kurtage i forhold til handler gennem bankens filialer. Normalt betaler man 1 pct. af ordrens værdi, dog mindst 500 kr. pr. ordre. Handler man via Danske NetBank er kurtagen 0,75 pct. af ordrens værdi, dog mindst 300 kr. pr. ordre. Man kan via Danske NetBank handle for op til 250.000 kr. pr. papir pr. depot.

Ved at åbne for handel med udenlandske aktier har Den Danske Bank gjort Danske NetBank til et endnu bedre værktøj for de kunder, der gerne vil have mulighed for at klare bankforretningerne via pc. Danske NetBank gør det bl.a. muligt at få fuldt overblik over egne konti, at betale regninger, at flytte penge fra en konto til en anden, at handle med både aktier og obligationer samt hente information og nyheder fra banken.​