Brug Internettet som telefonforbindelse til Den Danske Bank

Pressemeddelelse
Kunderne i Danske NetBank får fra i dag, den 30. juli 1999, mulighed for at bruge deres internetforbindelse som telefonlinie. Det sker med Den Danske Banks lancering af Quick Call, telefoni på Internettet, som et pilotforsøg i samarbejde med Tele2 A/S.

Hvis kunderne har brug for et godt råd, mens de besøger Danske NetBank, kan de via Internetforbindelsen ringe op til Den Danske Bank og her få fat i en medarbejder, som kan give personlig betjening. Det betyder, at man med det samme får svar på sine spørgsmål om for eksempel pension, investering, bolig eller lån. Der er åben for den personlige betjening via telefonen kl. 6-24 hver dag, alle ugens syv dage.

Det er første gang i Danmark, en virksomhed giver sine kunder mulighed for på denne måde at bruge Internettet til telefonopkald og homebanking samtidig. Banken har taget dette skridt for at give sine kunder endnu en mulighed for at kombinere fordelene ved homebanking med den personlige betjening. Når de bruger deres Internetforbindelse, koster det kun den takst, som de i forvejen betaler for at være på Internettet.

Det er kun kunder i Danske NetBank, der kan bruge Quick Call. Næste gang NetBank-kunderne besøger internetbanken får de mulighed for at downloade det software, som åbner for Quick Call-forbindelsen.

Selv om man nu kan bruge Quick Call, når man som kunde i Danske NetBank vil ringe op til Den Danske Bank, fungerer det effektive sikkerhedssystem omkring NetBanken fortsat. Opkald via Quick Call sendes som almindelig Internettrafik og er derfor ikke krypteret.