Danske Bank ny hovedsponsor for DBUs herrelandshold

Danske Bank og DBU har indgået et kommercielt partnerskab, der gør Danske Bank til hovedsponsor for DBUs forskellige herrelandshold, herunder A-landsholdet, i perioden 1. januar 2012 til 31. juli 2016.

Danske Bank har i mange år bakket op om dansk fodbold, og med partnerskabet med landsholdet  øger banken sin støtte til udviklingen af dansk fodbold.

"Det er Danmarks største bank og Danmarks største sport, der nu finder sammen i et tæt partnerskab. Ingen anden sportsgren har flere aktive udøvere, tilskuere og fans herhjemme end fodbold. Særligt landsholdet har en helt unik samlende kraft for mange danskere. Det er derfor kun naturligt, at Danske Bank - der har knap hver tredje dansker som kunde - på den måde er med til at sikre en fortsættelse af den brede, folkelige opbakning, der kendetegner dansk landsholdsfodbold," siger bankdirektør Tonny Thierry Andersen fra Danske Bank.

Han er glad for, at det er lykkedes at forhandle en aftale på plads med DBU, der gør, at banken allerede fra nytår kan indtræde som ny partner for landsholdet.

"For os er aftalen med DBU ikke bare et logo-sponsorat. Det er et partnerskab, der er langsigtet, gensidigt og givende for begge parter. Vi tror, at vi kan lære noget af hinanden – og opnå resultater sammen. Danske Bank kan hjælpe dansk fodbold på alle niveauer til at stå stærkere – og fodbolden kan give os et endnu tættere bånd til og værdifællesskab med vores kunder. Der er en klar kommerciel logik for os i at indgå i det partnerskab," lyder det fra Tonny Thierry Andersen.

Kontaktperson:
Bankdirektør Tonny Thierry Andersen, telefon 45 14 07 07