Nominering af nye medlemmer til bestyrelsen i Danske Bank A/S

Bestyrelsen i Danske Bank A/S nominerer Allan Polack, Jacob Dahl og Helle Valentin til nyvalg til bestyrelsen. Bestyrelsen vælges på generalforsamlingen, hvorefter bestyrelsen konstituerer sig.

Allan Polack har omfattende erfaring fra den finansielle sektor. Han har bl.a. været administrerende direktør for PFA siden 2015 og har før dette bestredet flere ledende stillinger i Nordea-koncernen, herunder som administrerende direktør for asset management-divisionen.
Download CV for Allan Polack

Jacob Dahl har omfattende international erfaring med den finansielle sektor gennem mere end 20 år hos McKinsey, hvor han bl.a. har arbejdet globalt med internationale bankers kommercielle og operationelle strategier samt transformationer.
Download CV for Jacob Dahl

Helle Valentin har dyb erfaring med digital udvikling og innovation gennem sin 30-årige karriere hos IBM, hvorigennem hun også har opbygget omfattende kompetencer inden for IT-strategiske transformationer i førende organisationer på internationalt plan.
Download CV for Helle Valentin

Hvis Allan Polack, Jacob Dahl og Helle Valentin bliver valgt, så styrkes og udvides bestyrelsen med tre danske erhvervsfolk, der samlet har omfattende kompetencer fra og erfaringer med den finansielle sektor på globalt, nordisk og dansk plan, ligesom bestyrelsen styrkes endnu mere med dyb viden om transformationer og digital innovation,” siger bestyrelsesformand Karsten Dybvad.

Oversigten over bestyrelsens nomineringer fremgår af indkaldelsen til generalforsamlingen for 2022.

Bestyrelsen

Journalister er velkomne til at kontakte os på vores pressetelefon +45 45 14 14 00.