Danske Bank vil løfte den digitale kundeoplevelse med en ny platform

Danske Bank indgår en aftale med Backbase, der skal give bankens kunder den bedste digitale kundeoplevelse og de nyeste innovative løsninger.

Aftalen giver os adgang til Backbases bankplatform, som i de kommende år gradvist vil blive implementeret på tværs af vores digitale kanaler. På den måde kan vi løbende tilbyde vores kunder en bedre digital kundeoplevelse, da vi med den øgede fleksibilitet kan fokusere vores forretningsaktiviteter omkring kunderejsen.

Frans Woelders, Chief Operating Officer hos Danske Bank, udtaler: ”Aftalen vidner om vores kundefokus og bestræbelser på at sikre, at vi giver kunderne den bedste digitale bankoplevelse i fremtiden. En ny platform, der fungerer på tværs af browsere, mobilapps og vores rådgivningsværktøjer, er en af ambitionerne i Danske Banks Forward ’28-strategi, og aftalen med Backbase er næste skridt i forhold til at indfri denne ambition.

Frans Woelders

Chief Operating Officer, Danske Bank

Aftalen ligger i direkte forlængelse af vores Forward '28-strategi. Strategien indeholder en klar ambition om at styrke vores position som en førende bank i Norden og indebærer væsentlige investeringer i at videreudvikle vores tilbud til kunderne.

Christian Bornfeld, Chef for Personal Customers og Head of Financial Crime Risk & Prevention, supplerer: ”Med platformen kan vi styrke den digitale interaktion med vores kunder og gennemføre forbedringer med en højere frekvens. Dette vil bidrage til at styrke vores proaktivitet og give kunder større indsigt i deres økonomi - baseret på digitale løsninger, der er nemme at bruge, med en høj grad af personalisering og nem adgang til assistance og rådgivning.”

For at understøtte eksekveringen af strategien, som vi fremlagde den 7. juni 2023, øger vi investeringerne i vores kernekompetencer inden for digitale platforme, ekspertrådgivning og bæredygtighed markant. Kombineret med en omprioritering af andre investeringer vil dette fordoble vores strategiske investeringer.

Backbase

Backbase er en privat fintech virksomhed, som er grundlagt i 2003 og har hovedsæde i Amsterdam.

Virksomheden er internationalt anerkendt for sin ekspertise i engagement banking platform-løsninger.

​​Kontakt

Journalister er velkomne til at kontakte os på vores pressetelefon +45 45 14 14 00.