Banken bliver mobil

Pressemeddelelse

Wap teknologien, der gjorde sit indtog i Den Danske Bank i marts i år, udvides nu. Fremover kan de fleste almindelige bankforretninger klares via en Wap telefon.

Fra den 1. august får kunderne adgang til at handle aktier via Den Danske Banks Wap service og til at foretage overførsler mellem konti. For at udnytte teknologien skal kunderne tilmelde sig de nye Wap Banking funktioner. Alle kunder med en Danske NetBank aftale kan fra den 1. august tilmelde sig de nye Wap Banking funktioner online.

"Nogle kunder handler aktier meget tit ved pludselige kursændringer og for dem kan det være en fordel, at de kan gøre det uanset, hvor de befinder sig. Den type kunder har behov for, at forbindelsen til banken bliver mobil", siger kontorchef i Den Danske Banks afdeling for e-Finance, Kim Oxholm.

Den Danske Banks Wap løsning indeholder i forvejen mulighed for at indhente oplysninger om saldo og bevægelser, omregne valutakurser og indhente Den Danske Banks markedskommentarer.

Kontakt til Den Danske Banks Wap service sker på adressen www.danskebank.dk/wap og via mobiltelefoner, der understøtter Wap teknologien. Nærmere information fås på www.danskebank.dk