Danske Kredit tilbyder rentegaranti på rentetilpasningslån

Den 15. august 2000

Kunder i Danske Kredit kan nu sikre deres rentetilpasningslån mod større rentestigninger ved hjælp af en rentegaranti. Med en rentegaranti får de sikkerhed for, at ydelserne på lånet i boligen - og dermed huslejen - ikke stiger over et bestemt niveau. Samtidig bevarer de muligheden for at komme til at sidde for en lavere husleje, hvis renten falder.

"Vi har haft stor efterspørgsel efter rentetilpasningslån det seneste år, men fornemmer stadig en vis usikkerhed blandt kunderne - ikke mindst på baggrund af rentestigningen i år. Med en rentegaranti som en del af låneaftalen tilgodeser vi de kunder, der gerne vil have et rentetilpasningslån, men samtidig gerne vil sikre, at ydelserne på boligen ikke stiger over et bestemt niveau", fortæller administrerende direktør Peter Hinrichsen, Danske Kredit.

Danske Kredit har valgt, at rentegarantien ikke kun skal være en mulighed for nye kunder, men også for de kunder, der allerede har et rentetilpasningslån i Danske Kredit.

Låntagerne kan selv vælge hvor lang tid og inden for hvilket renteniveau, garantien skal gælde.