Danske Bank tilbyder ny WAP-service

Danske Bank introducerer nu en ny service, hvor kunderne kan finde hen til den nærmeste afdeling via WAP-telefonen. Kunden kan for eksempel taste navnet på den gade, hvor han befinder sig. Via displayet på telefonen, vil han derefter blive præsenteret for de nærmeste Danske Bank afdelinger. Ønskes yderligere oplysninger kan der vælges en bilrute, der angiver, hvordan man kommer fra den oplyste adresse til banken. Systemet minder om de navigationsanlæg, der kan installeres i biler, og som gør det muligt at finde vej mellem to punkter.

Kunden kan få en oversigt over de nærmeste afdelinger ud fra postnummer, bynavn, en adresse eller et telefonnummer. Og bilruten kan oplyses ved benyttelse af de to sidste søgekriterier.

"Kunderne kan i forvejen få råd og vejledning i Danske Bank 24 timer i døgnet, 365 dage om året. Men vi arbejder hele tiden på at gøre banken mere tilgængelig. Det er i det lys, den nye service for WAP-kunderne skal ses", siger underdirektør i Danske Bank John Andersen.

"Særligt her i ferietiden er der mange, der opholder sig i byer eller områder, hvor de ikke er bekendt med omgivelserne. Og hvis man har behov for at overføre penge til andre konti eller skal bruge fremmed valuta, kan der være behov for et besøg i en afdeling."

Man kan finde den nye søge-service på Danske Banks WAP-sider. Adressen er: www.danskebank.dk/wap