Direktørudnævnelser i Danske Bank

Bestyrelsen i Danske Bank har pr. 1. april 2001 udnævnt følgende til vicedirektører:

• Underdirektør Klaus Mønsted Pedersen, 48 år. Klaus Mønsted Pedersen er chef for Merchant Bank Privat. Klaus Mønsted Pedersen er cand.scient.pol. fra 1980. Han blev ansat i afdelingen Økonomi i 1979, hvorefter han var i Engrosbankens afdeling Storkunder/CIB frem til 1997. Herefter kom Klaus Mønsted Pedersen til Merchant Bank Privat.
  • Underdirektør Poul Ellerød Andersen, 48 år. Poul Ellerød Andersen er chef for IT/Koncern Service Center. Poul Ellerød Andersen er uddannet i banken, hvor han begyndte i 1972. I 1977 kom han til Koncern Service Center, hvor han i 1995 blev afdelingsdirektør og i 1997 underdirektør.

Derudover er følgende udnævnt til underdirektører i banken:

• Afdelingsdirektør Lars Andreasen, 36 år, Økonomi. Lars Andreasen er uddannet cand. merc. i 1991 og har været ansat i banken siden 1995.
  • Afdelingsdirektør Tonny Thierry Andersen , 36 år, Økonomi. Tonny Thierry Andersen har en MBA fra 1996 og har været ansat i banken siden 1999.
  • Afdelingsdirektør Susanne Forsingdal, 32 år, Økonomi. Susanne Forsingdal er uddannet cand. merc. i 1994 og har været ansat i banken siden 1999.
  • Afdelingsdirektør Michael Ahm, 38 år, Kredit. Michael Ahm er uddannet cand. polit. i 1990 og har været ansat i banken siden 1986.
  • Afdelingsdirektør Jens Dalskov, 39 år, Danske Markets. Jens Dalskov er uddannet cand. polit. i 1986 og har været ansat i banken siden 1986.
  • Afdelingsdirektør Rina Asmussen, 41 år, Detailbank. Rina Asmussen er uddannet cand. merc. i 1988 og har været ansat i banken siden 1984.
  • Afdelingsdirektør Steen Hansen, 50 år, Ejendomsfinansiering. Steen Hansen er bankuddannet og har været ansat i banken siden 1966, senest som direktør for Danske Bo.