Udnævnelser i Danske Bank

Pressemeddelelse

Med virkning fra 1. april 2005 har Danske Bank udnævnt følgende til vicedirektører:

Lars Stensgaard Mørch, 32 år, er chef for Personaleudvikling. I perioden 1995-1996 var Lars Mørch ansat i Superfos, hvor han arbejdede med organisationsudvikling og Human Ressource. Han har en Mastergrad fra Warwick Business School fra 1998 og har siden sin tiltræden i Danske Bank i 1999 beskæftiget sig med Human Ressource. Her blev han i 2003 udnævnt til underdirektør. Lars Mørch har desuden været tilknyttet Institut for Organisation og Arbejdssociologi ved CBS som bl.a. ekstern lektor fra 1998 og til 2003.

Download JPG (5.057 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Carsten Nøddebo Rasmussen, 40 år, er chef for Kreditafdelingen i Realkredit Danmark. Han startede som elev i Realkredit Danmark i 1984 og har beskæftiget sig med mange forskellige opgaver i såvel linjeorganisationen som Kreditafdelingen. I 2002 blev Carsten Nøddebo Rasmussen udnævnt til underdirektør.

Download JPG (459 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Udo Christiansen, 57 år, har siden 2002 haft ansvaret for Retail Services. Han har været ansat i Danske Bank siden 1969. Her har han primært beskæftiget sig med organisationstilpasninger, rationalisering og procesforbedringer. Han har blandt andet været chef for Forsyningsafdelingen siden 1998 og fra 2000 chef for Forsyning og Ejendomme. I 1999 blev Udo Christiansen udnævnt til underdirektør.

Download JPG (1.295 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Samtidig er følgende udnævnt til underdirektører:

Henrik Parkhøi, Danske Markets, 32 år, har siden 2004 været chef for de samlede analyseaktiviteter i Danske Analyse og Danske Equities, som er placeret i Danske Markets. Henrik Parkhøi har tidligere været aktieanalysechef i Danske Equities samt Vice President hos Morgan Stanley og Bank of America i London.

Download JPG (1.224 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Lars Kjær, Realkredit Danmark, 51 år, blev i 1983 ansat i Kreditforeningen Danmark som fuldmægtig på afdelingskontoret i Aalborg. I 1986 blev han kontorchef og i 1995 distriktschef i Randers. Han blev afdelingschef i Realkredit Danmarks Kundelinje i 2001 og udnævnt til afdelingsdirektør samme sted i 2003.

Download JPG (226 kb)
Højreklik på linket og vælg"Gem destination som..."

Bent Videbæk Christensen, New York Branch, 45 år, er uddannet i bankens filialnet. Han har haft en en række lederjob i bankens kredit- og kundefunktioner, senest som senior kundeansvarlig i Storkunder Danmark. Han har tidligere været udstationeret i udlandet og har fornyligt afsluttet the Senior Executive Programme på London Business School.

Download JPG (1.105 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Lise Gronø, Kredit og Markedsrisici, 45 år, er uddannet cand. merc. og er i dag chef for Central Kreditkontor i Danske Banks hovedsæde.

Download JPG (847 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Niels Erik Pedersen, Koncern Service Center, 42 år, er uddannet i Danske Banks filialnet. I dag er han stedfortræder i bankens back-office område, Retail Services, og samtidig chef for Bolig Service. Han har stor ledelses- og projekterfaring gennem mange lederjobs i bankens hovedsædefunktioner.

Download JPG (1.152 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Peter Rostrup-Nielsen, Koncernøkonomi, 38 år, er uddannet cand. scient.pol. fra 1991. Han har været ansat i Post og Telegrafvæsenets Økonomiafdeling og blev 1999 ansat i Danske Bank. I dag er han ansat i Koncernøkonomi, hvor han er chef for Strategi, Kapitalstruktur og Rating.

Download JPG (1.074 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Steen Søborg Andersen, Storkunder Danmark, 48 år, er bankuddannet og har suppleret med en række internationale kurser. Han er i dag ansvarlig for bankens relationer til en række større danske koncerner.

Download JPG (1.107 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Tom Schmidt Jensen, Koncern Service Center, 47 år, er uddannet i bankens filial-net. Han har tyve års erfaring inden for det internationale område, hvor han har haft en række forskellige lederstillinger. I dag er han chef for International Payments, som har det globale ansvar for afvikling af grænseoverskridende betalinger.

Download JPG (209 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Henrik Meinertz, Danske Markets, 39 år, blev ansat i Danske Bank i 1984 og har siden 1986 været i Danske Markets. Han har været trainee i bankens afdeling i New York og siden som Treasurer i Singapore. I dag er han ansvarlig for Pricing & Risk, Renteprodukter og likviditet i Danske Markets.

Download JPG (1.355 kb)
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."

Jan Eggertsen, 40 år, Danske Markets, er uddannet vekselerer. Han har tidligere været ansat i Realkredit Danmark og i Nordea, hvor han var chief porteføljemanager. I 2003 blev han ansat i Danske Markets med ansvar for Fixed Income og deri-vatsalg. I 2004 blev Jan Eggertsen chef for Corporates & Institutional Sales i Danske Markets.

Download JPG (1.161 kb)