Udnævnelser i Danske Bank-koncernen

Danske Bank koncernen har med virkning fra 1. december 2006 foretaget følgende udnævnelser:
Direktør Thomas Mitchell (43 år), Realkredit Danmark, er udnævnt til chef for Business Development, der er en ny enhed i Danske Bank brandet. Thomas Mitchell bliver medlem af Danske Bank DK’s ledelse og udnævnes samtidig til vicedirektør.

Han efterfølges af vicedirektør Carsten Nøddebo Rasmussen (42 år), Realkredit Danmarks Kreditafdeling. Carsten Nøddebo Rasmussen udnævnes til direktør og indtræder som medlem af direktionen i Realkredit Danmark.

Underdirektør Rina Asmussen (47 år), chef for Performance og Analyse i Koncernøkonomi, udnævnes til chef for Business Development, der er en ny enhed i BG Bank. Rina Asmussen bliver medlem af BG Banks ledelse og udnævnes samtidig til vicedirektør.

Regionsdirektør Finn Rohde (60 år), Danske Bank, Region Sjælland Syd, udnævnes til HR chef i Danske Bank brandet. Samtidig udnævnes viceregionsdirektør Jan Schmidt (43 år), Region København, til regionsdirektør for Danske Bank, Sjælland Syd.

Regionsdirektør Claus Johansen (47 år), Danske Bank, Region Sjælland Nord, starter som viceregionsdirektør i Danske Bank, Region København, for i 2007 at overtage stillingen som regionsdirektør efter regionsdirektør Jørgen Toftegaard, som ønsker at gå på pension i starten af 2008. Som ny regionsdirektør i Danske Bank, Sjælland Nord, er udnævnt underdirektør Kim L. Christensen (39 år), der kommer fra en stilling som chef for Forretningsudvikling i Danske Bank brandet.

Underdirektør Mogens Ramsdahl (53 år), chef for Forretningsstyring i BG Bank, er udnævnt til områdedirektør for BG København i forbindelse med, at områdedirektør Henrik Frederiksen (41 år) er udnævnt til chef for Kredit i BG Bank. Den nuværende chef for Kredit i BG Bank, underdirektør Claus Blangshøj, ønsker at gå på pension i løbet af 2007.

Steen Reeslev

Kontaktperson: Direktør Lars Stensgaard Mørch, chef for HR, telefon 39 14 40 50