Ny direktør for Asset Management

Henrik Gade Jepsen tiltræder den 1. august 2016 som ny direktør for Asset Management i Danske Banks forretningsenhed Wealth Management.

Henrik Gade Jepsen er 53 år og kommer fra en stilling som fondsdirektør i ATP. Som chef for Asset Management får Henrik Gade Jepsen det overordnede ansvar for at forvalte cirka 690 milliarder kroner af kundernes kapital sammen med områdets godt 350 øvrige medarbejdere på tværs af de nordiske lande samt Tyskland.

”Kapitalforvaltning er en af hjørnestenene i vores nye Wealth Management satsning, og jeg er derfor glad for, at det er lykkedes at tiltrække en så erfaren og kompetent profil som Henrik. Sammen med resten af sit team kommer han til at stå i spidsen for at udvikle nye og innovative løsninger inden for kapitalforvaltning og samtidig sikre, at kunderne får et konkurrencedygtigt afkast,” siger Tonny Thierry Andersen, bankdirektør for Danske Bank Wealth Management.

Danske Bank besluttede sidste efterår at samle kompetencerne inden for private banking, pensions-, formue- og kapitalforvaltning med virkning fra 1. april i år. Og med ansættelsen af Henrik Gade Jepsen er det overordnede ledelsesteam i Wealth Management nu på plads.

”Behovet for innovative investeringsløsninger og skræddersyet rådgivning stiger hos kunderne. Jeg ser derfor frem til at begynde i mit nye job og bidrage til at styrke Danske Banks position inden for kapitalforvaltning til gavn for bankens kunder,” siger Henrik Gade Jepsen.

• Tonny Thierry Andersen

Chef for Wealth Management

Phone: +45 45 14 14 00
  • Kenni Leth

Pressechef

Phone: +45 45 14 14 00
    Email: let@danskebank.dk

Journalister er velkomne til at kontakte os på vores pressetelefon +45 45 14 14 00.