Danske Bank indgår strategisk, nordisk partnerskabsaftale med Tryg Forsikring

Danske Bank og Tryg har indgået et nyt strategisk, nordisk partnerskab i Danmark, Norge og Sverige. Aftalen betyder, at Danske Bank i samarbejde med Tryg fra foråret 2019 vil tilbyde skadeforsikringsløsninger til Danske Banks privat-, private banking- og erhvervskunder i Danmark og Norge og til privatkunderne i Sverige.

- Tryg har en meget stærk palet af konkurrencedygtige og unikke produkter og løsninger, som vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder på de tre nordiske markeder. I Danmark betyder samarbejdet eksempelvis, at kunder, der vælger at købe forsikring hos Tryg, får del i TryghedsGruppens bonusordning, hvor der de seneste 3 år er betalt 8 procent af præmieindbetalingerne tilbage til Trygs kunder, siger midlertidig administrerende direktør for Danske Bank, Jesper Nielsen.

Tryg er et af de største nordiske forsikringsselskaber med 3 mio. kunder og med en forankring i Danmark, Norge og Sverige. Jesper Nielsen pointerer, at partnerskabet forpligter Danske Bank og Tryg til sammen at udvikle nye digitale løsninger, der skal komme kunder i begge virksomheder til gavn.

Visioner inden for innovation
- Det har været helt afgørende for os, at Tryg også er frontløber og har store visioner inden for innovation, digitalisering og sammenhængende kundeoplevelser i Norden med fokus på at skabe større tryghed. Områder, hvor jeg er overbevist om, at vi kompletterer hinanden rigtig godt, og som derfor giver de bedste forudsætninger for, at vi kan udvikle løsninger og services, der skaber fremtidens gode kundeoplevelser også inden for forsikring, siger Jesper Nielsen.

Han fremhæver blandt andet Trygs særlige fokus på forebyggelse, hvor selskabet fx har udviklet nye adfærdsbaserede bilforsikringer, der giver belønning for god køreadfærd samt tilbud om gratis installation af alarmløsninger i hjemmet. Som kunde i Tryg bliver man automatisk en del af Tryg-hedsGruppen, der hvert år gennem TrygFonden bruger 600 mio. kroner på tryghedsskabende ak-tiviteter i Danmark.

Aftalen med Tryg indebærer, at Danske Banks aftale med Topdanmark, ophører. Indtil 1. januar 2020 vil Danske Bank og Topdanmark imidlertid fortsætte samarbejdet om de kunder, der har tegnet forsikring gennem Danske Forsikring.

- Vi har været meget tilfredse med samarbejdet med Topdanmark på det danske marked. Men vi har vurderet, at vi kan opnå væsentlige synergieffekter ved at vælge Tryg som strategisk forsikringspartner, da de er forankret på tre af de fire nordiske markeder, hvor vi også er tilstede, slutter Jesper Nielsen.

Kontakt

Journalister er velkomne til at kontakte os på vores pressetelefon +45 45 14 14 00.