Carsten Egeriis er ny formand for Danica Pension

I forlængelse af Danske Banks nye Forward ’28-strategi skal Danske Banks CEO fremover være bestyrelsesformand for Danica Pension.

Ud fra et ønske om et endnu tættere kundesamarbejde og et fælles strategisk fokus skal Danica Pension fremover have Danske Banks CEO som bestyrelsesformand. Det betyder, at Carsten Egeriis overtager formandsposten i dag, 1. august 2023.

Carsten Egeriis, CEO for Danske Bank, siger: ”I tråd med vores strategi ønsker vi at være den bedste finansielle partner for vores kunder og at tilbyde vores kunder holistisk rådgivning i forhold til hele deres økonomi. Danica Pension er en strategisk vigtig del af Danske Bank-koncernen, og jeg ser frem til at indtræde som formand, så vi sammen kan fortsætte den strategiske udvikling af Danica og skabe endnu flere muligheder til gavn for vores kunder.”

Carsten Egeriis overtager formandsposten fra Berit Behring, der stopper i Danske Bank-koncernen.

Søren Lockwood, CEO for Danica Pension, siger: ”Det er et naturligt skifte, at Danica Pension fremover får Danske Banks CEO som bestyrelsesformand, og jeg mener, at det vil styrke vores strategiske fællesskab. I vores nye strategi skal vi arbejde tættere sammen om at pleje kundernes behov i koncernen, og i denne model sikrer vi, at de behov altid er en central del af dialogen imellem os.”

Som en del af Danske Banks strategi Forward ’28 er det blandt andet blevet meldt ud, at Danske Bank ønsker at videreudvikle bankens holistiske rådgivning om kundernes økonomi i form af for eksempel pension og sundhed, som Danica Pension har stor erfaring med.

• Helga Heyn

Midlertidig pressechef

Phone: +45 45 14 14 00

Journalister er velkomne til at kontakte os på vores pressetelefon +45 45 14 14 00.