Gebyrfri hverdagsøkonomi og rådgivning oven i

Pressemeddelelse

Danske Bank afskaffer fra i dag alle gebyrer på hverdagsøkonomi for kunder, som betjener sig selv i netbanken og i bankens pengeautomater.

Kunder skal ikke længere betale for at få et Visa/Dankort, og der er fortsat ikke gebyr, når kortet bruges i bankens 950 hæveautomater. Kunder skal heller ikke længere betale for at få en række internationalt udbredte kreditkort med attraktive forsikringer, ligesom der ikke vil være gebyr for at oprette en almindelig kassekredit. Kreditkort som American Express Card og Danske MasterCard Mobil fås nu til 0 kr. om året.

Den eneste betingelse for at opnå gebyrfordelene er, at kunderne i hverdagsøkonomien betjener sig selv. Samt at kunderne er kreditværdige i forhold til det at få et kreditkort og kredit.

Kunder, der betjener sig selv gebyrfrit på nettet og i Danske Banks hæveautomater, vil på linje med bankens øvrige kunder have fri adgang til personlig rådgivning i den af bankens 431 filialer, der passer kunden bedst. Selvbetjeningskunderne kan også frit ringe til bankens døgnåbne Kundeline for at få service og rådgivning.

"Fra i dag lancerer vi bank på en ny måde. Vi tilbyder nu kunderne alle fordelene ved selvbetjening kombineret med et fintmasket filialnet, 24-timers telefonservice og en knivskarp pris - uden at gå på kompromis med rådgivningen," siger direktør i Danske Bank i Dan-mark, Henrik Normann og tilføjer:

"Vi tror på, at elektronisk selvbetjening i kombination med en personlig kompetent betjening i vores fintmaskede filialnet vil være fremtidens måde at drive detailbank på."

Samtidig med at Danske Bank gør praktisk talt alle bankkundens behov i hverdagen gebyrfri, tilbyder Danske Bank en fast, lav udlånssats - og en attraktiv indlånsrente - til bankens selvbetjeningskunder.

"Med nye, skarpe priser er vores mål, at diskussionen fremover kommer til at handle mere om kvalitet end pris. Der skal ganske enkelt ingen grund være til at fravælge Danske Bank på grund af prisen. Man skal vælge Danske Bank, fordi vi som landets største bank har eksperter på ethvert felt og kan hjælpe med råd og vejledning i alle spørgsmål, hvor det er relevant at involvere en bank. Vi har en filial tæt på de fleste danskere, og vi kan tilbyde råd og vejledning, når det passer kunden," siger Henrik Normann.

"Vi ønsker, at kunderne får fuld glæde af selvbetjening, mens vores rådgivere kan koncentrere sig om at gøre det, de er bedst til: nemlig at give råd om pension, boligfinansiering, investering og andre større finansielle beslutninger," siger Henrik Normann.

Siden begyndelsen af sidste år har Danske Bank gennemført otte tiltag på rente- og gebyrsiden, som alle har gjort det mere fordelagtigt at være kunde i banken.