Danske Bank overtager Addici Holding AB

Danske Bank overtager den svenske facility management-virksomhed Addici fra Argan Capital, som er en private equity fund. Aftalen blev underskrevet i går, og den faktiske overtagelse, som skal godkendes af konkurrencemyndighederne, forventes at være på plads i løbet af seks uger.

Addici leverer facility management-løsninger til kontorer, lufthavne, industrien, indkøbs-centre og hospitaler i Norden. Addici vil med hjemsted i Sverige og 2.000 ansatte videreføre driften under Danske Banks ejerskab.

”Danske Bank har ingen interesse i at eje virksomheder uden for den finansielle sektor permanent. Danske Banks ejerskab af Addici bliver ikke af længere varighed, og banken vil afhænde virksomheden, når markedsforholdene tillader det. På nuværende tidspunkt er overtagelsen den mest fornuftige løsning for at sikre bankens engagement og samtidig beskytte Addici, virksomhedens medarbejdere, kunder og leverandører”, siger bankdirektør Per Skovhus, Koncernkredit.

Kontaktpersoner:
Bankdirektør Per Skovhus, Koncernkredit, telefon 45139440