Danske Banks IT-direktør går til TDC

Danske Banks IT-direktør Peter Trier Schleidt er udnævnt til ny koncerndirektør og leder af TDC Operations, hvor han tiltræder senest 1. oktober.

"Det er naturligvis vemodigt at forlade Danske Bank, hvor jeg har haft mange gode år. I TDC får jeg imidlertid ansvaret for hele den tekniske infrastruktur, produktionsapparatet og virksomhedens IT-systemer. Den udfordring kunne jeg ikke sige nej til," siger Peter Trier Schleidt.

Som IT-direktør i Danske Bank har Peter Schleidt stået i spidsen for at optimere bankens fælles IT-platform og søsætte mange af de mobile initiativer, som har opnået stor anerkendelse de seneste år.

"Jeg er selvfølgelig ked af at sige farvel til Peter Trier Schleidt. Han har været en særdeles kompetent chef for vores IT-område og medvirket til at gøre Danske Bank til en førende bank indenfor digitale platforme og innovation. Samtidig har han været en yderst inspirende og altid positiv kollega at samarbejde med," siger ordførende direktør Eivind Kolding.

Peter Trier Schleidt fortsætter som IT-direktør hos Danske Bank frem til senest 1. oktober. Danske Bank vil nu indlede arbejdet med at finde hans hans afløser.

Kontaktperson for yderligere oplysninger:
Pressemedarbejder Peter Kjærgaard, telefon 25 42 42 02